Międzynarodowy Dzień Teatru - projekt „Cztery klasy, cztery rasy – hobbitowy cosplay”
W miniony czwartek, 27 marca, obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Teatru. W ramach świętowania uczniowie klas 6 pod kierunkiem p. M. Szymczak, p. E. Krawczyk oraz p. D. Witczak (przy wsparciu p. J. Sowińskiej oraz p. M. Matczak) zaprezentowali efekty swojej pracy nad projektem „Cztery klasy, cztery rasy – hobbitowy cosplay". Zamienili naszą szkołę w Śródziemię – świat fantasy wymyślony przez znakomitego pisarza J.R.R. Tolkiena, który uczniowie poznali omawiając lekturę „Hobbit, czyli tam i z powrotem". Zadaniem każdej klasy 6 było stworzenie scenografii jednej z opisanych przez autora krain oraz wcielenie się w role zamieszkujących ją stworzeń. Nasi podopieczni wywiązali się wspaniale z wyznaczonych im zadań. Szkołę opanowały eteryczne Elfy, waleczne Krasnoludy, sympatyczni Hobbici oraz przerażające Gobliny.
Na dwóch godzinach lekcyjnych zostały otwarte dla zwiedzających bramy tych niezwykłych krain. Uczniowie klas 7 i 8 odwiedzili piękną krainę Elfów - Rivendell, gdzie musieli dopasować opis do przedmiotu pojawiającego się w lekturze. W nagrodę mogli skosztować pysznego elfickiego „wina" (soku). W krainie Shire zostali ugoszczeni przez sympatycznych Hobbitów, gdzie spotkali Bilbo Bagginsa oraz nauczyli się podstawowych kroków belgijki. W krainie Ereboru, znajdującego się pod Samotną Górą, mieli zaszczyt poznać króla krasnoludów – Thorina Dębową Tarczę oraz wziąć udział w poszukiwaniach złota. Starsi uczniowie podczas „podróży" zmierzyli się również z przerażającymi Goblinami w Górach Mglistych. Aby wyjść cało z opresji, musieli rozwiązać zagadkę Golluma oraz pokonać tor przeszkód.
Uczniowie klas 4 i 5 mogli przebrać się za wybraną przez siebie postać ze świata fantasy (wśród nas pojawił się między innymi Gandalf Szary) oraz podczas przerwy wziąć udział w zabawie tanecznej poprowadzonej przez uczniów z klasy 8d. Wszystkiemu przyglądał się uważnie smok Samug, który najwyraźniej został oswojony i chętnie pozował do zdjęć.
Zabawa była przednia, ale również stanowiła doskonałą okazję do przypomnienia i utrwalenia treści lektury „Hobbit, czyli tam i z powrotem". Dała naszym uczniom też możliwość do swobodnej kreacji i ekspresji, które są podstawą dobrego aktorstwa.