logo-bip godlo pl

Kontakt

Szkoła Podstawowa Nr 17
z Oddziałami Integracyjnymi
im. Stefana Szolc - Rogozińskiego
w Kaliszu

ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 3b, 62-800 Kalisz
tel./fax: 62 765 34 33
sekretariat@sp17.kalisz.pl

Dzisiaj:
Wczoraj:
Wszyscy:
1383
1083
1223499

Twoje IP: 54.226.36.60

11 listów na 100 lecie Niepodległości

11-listow1

 

Kilku wolontariuszy z programu „Poczytajmy" i chętni uczniowie z naszej szkoły napisali listy, które zostały zamknięte w pojemniku i zakopane w ziemi. Jeśli kiedyś (np. za 100 lat) zostaną znalezione, to przyszłe pokolenia przeczytają je i dowiedzą się jak wyglądała codzienność uczniów Szkoły Podstawowej 17 w Kaliszu. Wolontariusze sporządzili mapkę, którą wkleją do kroniki szkoły. Może kiedyś ktoś odkryje mapkę i odnajdzie pojemnik.

 

 

 

Psia dola poruszyła serca Wielkoduchów z klasy 4c

pd3
Uczniowie klasy 4c wraz z rodzicami biorą udział w akcji "Psim tropem - czyli sobotnie spacery ze schroniskowymi psami". Każdą sobotę spędzają w Schronisku dla bezdomnych zwierząt 3 godziny (zajmują się psiakami i kociakami - wyprowadzają psy na spacer, bawią się z kotami). Super pomysł. Każdy może do niego dołączyć. Wystarczy pojechać z rodzicem do schroniska, wybrać czworonoga i działać!

W co bawiły się dzieci 100 lat temu?

zabawy-100lat-temu
Wolontariusze programu „PoczytajMy" z klasy 4b przygotowali spotkanie czytelnicze dla uczniów klasy 1b, na którym nie tylko przeczytali bajkę , ale bawili się w zabawy, w które bawiły się dzieci 100 lat temu. Uczniowie skorzystali z książki z 1914 roku „Bawmy się! Gry na wolnem powietrzu" w opracowaniu Starego Macieja. Wybrali te, które były dla nich ciekawe: „Kot i myszka" „Kulawy lisek". Uczniom najwięcej radości sprawiła zabawa w gonitwę za myszką, która uciekała w masce na twarzy. Dołączamy opis tej zabawy. Może i wy się w nią zabawicie? „ ... gonią się dwie osoby: kot i myszka. Kot, stojący poza kołem, stara się pochwycić myszkę, będącą w, kole. Wszystkie osoby, tworzące koło, litują się nad myszką i wszędzie ją puszczają, gdy tymczasem kotowi stawiają przeszkody, zastawiając mu rękami drogę. Jeżeli kot przedrze się do środka koła, tak myszkę puszczają; poza nie i natychmiast bramę spuszczają, aby zagrodzić drogę kotowi. Jeżeli kot myszkę schwyci, natenczas wchodzi w koło para, która ostatnia kota przepuściła."

Piszemy listy do rówieśników na stulecie niepodległości

Wolontariusze z programu „Poczytajmy" zapraszają chętnych uczniów do napisania listu, który zostanie zamknięty w pojemniku i schowany w ziemi. Jeśli kiedyś (np. za 100 lat) zostanie znaleziony, to przyszłe pokolenia przeczytają je i dowiedzą się, jak wyglądała codzienność uczniów SP 17.
1. Opisz, jak wygląda zwyczajny dzień w szkole.
2. Jakie lektury czytasz?
3. Co czytasz dla przyjemności?
4. Poleć filmy, które uważasz za ciekawe.
5. Napisz, jak spędzasz czas wolny.
6. Podziel się swoimi marzeniami i pragnieniami.
7. Podpisz list.
8. Do listu możesz dołączyć zdjęcie.
Listy przynieście do nauczyciela języka polskiego, który przekaże je wolontariuszom. Po zamieszczeniu prac w pojemniku i zakopaniu w ziemi zostanie sporządzona mapka, którą wolontariusze wkleją do kroniki szkolnej. Liczymy, że za 100 lat (na dwustulecie niepodległości) puszka zostanie odkopana i będzie cenną „kopalnią" wiedzy o współczesnych czasach.

Co czytały dzieci 100 lat temu?

czd100lt
Wolontariusze programu „PoczytajMy" z klasy 4b przygotowali dla uczniów klasy 1b kolejne spotkanie czytelnicze z okazji setnej rocznicy odzyskania niepodległości. Tym razem czytali dzieciom bajkę „Strach w lochach" ze zbioru „Tomcio Paluszek i inne bajki" z 1935 roku. Po przeczytaniu bajki dzieci rozmawiały ze sobą na temat: Czego się boją i dlaczego? Co robią kiedy się boją? Co oznacza powiedzenie „strach ma wielkie oczy"? Najwięcej radości sprawiła im zabawa w ciuciubabkę" z maską „oczy" na twarzy. Zajęcia przebiegały w miłej i przyjaznej atmosferze. 

Inne bajki sprzed 100 lat możecie przeczytać na stronie:

https://polona.pl/collections/institutions/1/dzieci,NDkxODg2NzMxNzA5NzYwNTMwOQ/?sort=score%20desc

 

Akcja „Wspomagamy schronisko dla bezdomnych zwierząt” zakończona!

zbiorka-karmy
Zbiórka karmy oraz wyposażenia (miski, smycze, obroże, używane ręczniki, koce, kołdry) zorganizowana przez Szkolny Klub Wolontariusza i Samorząd Szkolny zakończyła się sukcesem. Zebrane przez uczniów dary zostały przekazane opiekunowi bezdomnych zwierząt z kaliskiego schroniska. Przy tej okazji klasy 4 wysłuchały zorganizowanej specjalnie dla nich pogadanki. Dzieci dowiedziały się o odpowiedzialności za pupila, dlaczego zwierzęta stają się bezdomne, jak bezpiecznie kontaktować się z czworonogami, na czym polega praca w schronisku. Spotkanie było pouczające.

Obchody Święta Drzewa z książką

Poczytajowcy z klasy IV b postanowili przypomnieć uczniom klasy I b o wartościach, jakie dają nam drzewa i w ten sposób włączyć się w obchody październikowego Święta Drzewa. Przeczytali maluchom bajkę „Drzewo życzeń" ze zbioru „Hocki klocki na dobranocki" i przeprowadzili rozmowę o znaczeniu drzew. Spotkanie zakończyli zabawą w spełnianie marzeń przez czarodziejskie drzewo. Dzieciom bardzo podobają się przerwy śródlekcyjne, podczas których poczytajowcy odwiedzają ich i czytają bajki. Takie spotkania odbywają się w każdą środę. Na uwagę zasługuje fakt, że czytający uczniowie jeszcze niedawno, w klasach I-III, brali udział w takich spotkaniach będąc słuchaczami bajek czytanych przez starszych kolegów. Cieszymy się, że zarazili się pasją czytania.

 

 

 

 

Nasza cegiełka w budowie „Domu Chłopców” w Broniszewicach

broniszewice2
W poprzednim roku szkolnym uczniowie naszej szkoły dołączyli do akcji zbierania pieniędzy na budowę domu dla 56 niepełnosprawnych chłopców. Opiekują się nimi siostry Dominikanki, które same nazywają się pingwinami. Pierwszego września nastąpiło uroczyste otwarcie domu. Do udziału w tej uroczystości zostali zaproszeni wszyscy darczyńcy. Naszych uczniów reprezentowała opiekunka Szkolnego Klubu Wolontariusza p. Jolanta Świniarska. „Budynek jest piękny, pokoje urządzone zgodnie z pasjami chłopców, a oni promienieją szczęściem. Z dumą odnalazłam naszą szkołę na ponad 1600 osobowej liście darczyńców" – wspomina organizatorka akcji p. Jolanta.

Dziękujemy wszystkim za hojną pomoc i włączenie się w tak cenną inicjatywę.

PODSUMOWANIE ZBIÓRKI STARYCH TELEFONÓW KOMÓRKOWYCH

Uczniowie naszej szkoły w miesiącu maju zbierali stare telefony komórkowe na rzecz Palotyńskiej Fundacji Misyjnej Salvatti. Sprawne aparaty znajdą kupców na rynku wtórnym, a z tych, które nie będą nadawały się do użycia odzyskiwane będą cenne surowce. Fundusze uzyskane w ten sposób zostaną przeznaczone na pomoc ludziom potrzebującym pomocy w krajach misyjnych: w Afryce na naukę pisani i czytania dzieci, w Ameryce Południowej na dom dla dzieci ulicy, a na Ukrainie na rodzinny dom dziecka. Udało nam się zebrać 27 aparatów. Przesłaliśmy je do fundacji.

telel

WDRAŻAMY SIĘ DO WOLONTARIATU NA RZECZ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH!

DSC 0087Uczniowie klasy 6b integracyjnej już po raz drugi odwiedzili podopiecznych Środowiskowego Domu Samopomocy „Tulipan” w Kaliszu. Podczas spotkania uczniowie zorganizowali zabawę dźwiękonaśladowczą toczącą się wokół historyjki „Zwierzęta na podwórku”. Jeden z uczniów (Stanisław) czytał tekst, a pozostali uczestnicy naśladowali zwierzęta i wydawali różne dźwięki. Beczeli, rżeli, kwakali, itp. Na spotkanie dzieci przyniosły puzzle (zebrane i przekazane przez uczniów naszej szkoły jako dar). Zasiedli z podopiecznymi ośrodka przy stolikach i wspólnie układali je. Uczniowie spotkali się z miłym przyjęciem, ciepłym uśmiechem i radością podopiecznych „Tulipana”.

Czytaj więcej...

UKŁADAJ Z NAMI MILIONY ZŁOTÓWEK I ZOSTAŃ MISTRZEM ŚWIATA W DOBROCI!

Nieznany.facebook 1528035909150Uczniowie naszej szkoły dołączyli do akcji „Kilometry dobra”. Polegała ona na układaniu szeregu monet o jednym nominale (1 zł) i mierzeniu ich w centymetrach. Monety zbieraliśmy w kwietniu i maju. Łącznie zebraliśmy 398 zł , co przełożyło się na 903 cm dobra. Uzyskane pieniądze przekazane zostaną na potrzeby konkretnej organizacji (my wspieramy Breat Of Life) i kolejną próbę Bicia Rekordu Guinnessa w układaniu szeregu monet. W niedzielę, 6 czerwca, w „Galerii Tęcza” nastąpiło podsumowanie akcji. Nasze wolontariuszki łączyły monety zebrane przez kaliską młodzież. Dziękujemy wszystkim za włączenie się do akcji. Galeria

 

 

 

POSUMOWANIE AKCJI - PODZIEL SIĘ Z KOLEGĄ-KOLEŻANKĄ!

plecaki 1Przez okres miesiąca zachęcaliśmy uczniów do przynoszenia przyborów szkolnych: piórników, plecaków, długopisów, kredek, zeszytów i innych materiałów potrzebnych każdemu uczniowi w szkole. Zebraliśmy ich sporo i przekazaliśmy podopiecznym Fundacji Breat of life. Fundacja ta wspomaga rodziny w trudnych sytuacjach.

 

 

 

 

 

 

ŁAMANIE STEREOTYPÓW OKAZJĄ DO POZNANIA DRUGIEGO CZŁOWIEKA...

20180116 13411516 stycznia gościliśmy p. Ryszarda Michalskiego z CREO „Wielkoduchy’ z Poznania, który przeprowadził warsztaty na temat „Niepełnosprawni żyją wokół nas”. Zajęcia obejmowały część informacyjną i praktyczną. Podczas pierwszej części uczniowie dowiedzieli się na czym polega niepełnosprawność, jak funkcjonują osoby niepełnosprawne, co sprawia im największą trudność, czego oczekują od otoczenia. W drugiej części - praktycznej wolontariusze próbowali wprowadzać i sprowadzać wózek inwalidzki po schodach, uczyli się nim manewrować, sprawdzali przystosowanie toalet szkolnych do potrzeb uczniów niepełnosprawnych. Ekspertem w tej dziedzinie okazała się (zaproszona jako gość) uczennica naszej szkoły Wiktoria J., która porusza się na wózku inwalidzkim. Przekazała uczniom wiele ciekawych uwag.

Czytaj więcej...

Copyright © 2013 - Szkoła Podstawowa Nr 17 w Kaliszu

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES :

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszych serwisach, dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies. Dowiedz się więcej

Akceptuję ?